Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Warszawy zamieszczoną 15 czerwca w Dzienniku Ustaw, ZTM ma obowiązek zwrócić pieniądze pasażerom, którzy otrzymali karę za niekompletny podpis na karcie. Najczęściej chodzi o wpisany inicjał zamiast imienia i nazwiska lub podanie numeru PESEL zamiast numeru dokumentu ze zdjęciem. Ci, którzy nie podpisali kart wcale, nie odzyskają swoich pieniędzy.
Wnioski o anulowanie kary należy składać od 29 czerwca, gdyż wtedy uchwała nabierze mocy prawnej. Należy jedynie udowodnić, że mandat został wystawiony z tego powodu, czyli przedstawić dowód zapłaty albo wezwanie. Pisemne odwołanie należy przesłać pocztą: Zarząd Transportu Miejskiego ul. Senatorska 37, 00-099 Warszawa, e-mailem:
[email protected]lub zanieść do Punktu Obsługi Pasażerów (pełna lista punktów znajduje się na stronie www.ztm.waw.pl).
Uchwała obejmuje również zasady postępowania w podobnych przypadkach. Kontrolerzy nie mogą ukarać pasażera, który ma niepodpisaną kartę. Musi on jedynie uzupełnić dane podczas kontroli. Jeśli tego nie zrobi dostanie mandat, który zostanie anulowany po wyrobieniu nowej karty miejskiej z imieniem, nazwiskiem, numerem PESEL (w starej karcie był numer dowodu) i ze zdjęciem. Musi jednak zrobić to w ciągu tygodnia od daty otrzymania kary.
ZTM podaje, że na zwrot mandatów będzie musiało przeznaczyć ok. 4 mln zł (ok. 1000 zł miesięcznie po 150 zł każdy). Jednak zdaniem radnych kwota ta zmniejszy się do ok. 400 tys., gdyż nie wszyscy ukarani zatrzymali dowody zapłaty.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?